gaymer
Kolekcija oblačil z izhodiščem v skupnosti LGBTQ+ / Avtor: Gašpar Marinič / Mentorica: doc. Petja Zorec  / 2022
Gaymer / A fashion collection that takes inspiration from the LGBTQ+ community / Author: Gašpar Marinič / Mentor: Asst. Prof. Petja Zorec / 2022
Diplomsko delo z naslovom Kolekcija oblačil z izhodiščem v LGBTQ+ skupnosti raziskuje avtorjevo lastno identiteto skozi omenjeno skupnost ter v povezavi z računalniškimi in konzolnimi igrami. Rezultat dela je kolekcija Gaymer, ki skuša povezati realni in imaginarni svet ter je sestavljena iz sedmih likov oz. avatarjev (Ptujsko dekle, Gašparina, Gapi, Slepa, Kitka Dinamitka, Šefica, Tiffany). Vsak od njih na humoren način izraža določene vizualne in osebnostne karakteristike avtorja v povezavi z občutenjem različnih ljubezni (do sebe, partnerja, družine …).
The graduate collection, entitled A Fashion Collection That Takes Inspiration from the LGBTQ+ Community, explores the author’s identity through the lens of queer culture in connection to computer and console video games. The result of the work is the Gaymer collection, which tries to intertwine the imaginary and real worlds and consists of seven characters or avatars (Ptujsko dekle, Gašparina, Gapi, Slepa, Kitka Dinamitka, Šefica, Tiffany). Each humorously expresses the author’s specific visual and personality characteristics in connection with the experience of different types of love (self-love, love for a partner, family, etc.).
Gašparjevo delo govori o pobegu v imaginarni svet računalniških iger, ki je bolj preprost, razumljiv, varen, jasen in brez omejitev, v nasprotju z realnim življenjem. Virtualni svet mu omogoča oblikovanje lastne vizualne podobe, ki ni omejena s tehnologijo ali družbenimi normami. Kako izgleda avatar, ki čuti srečo? Dvom? Žalost? V delu se avtor sprašuje tudi o stopnji iskrenosti do samega sebe v realnem svetu, z ozirom na to, da so pripadniki LGBTQ+ skupnosti še vedno v številnih pogledih diskriminirani.
Gašpar’s work is about escaping into the imaginary world of video games, which is in a way more simple and understandable, safe, transparent and limitless compared to real life. The virtual world allows him to create his visual image, which is unrestricted by technology or social norms. What does an avatar that feels happiness look like? Doubt? Sadness? In his work, the author also questions the level of sincerity towards oneself in the real world, given that members of the LGBTQ+ community are still largely discriminated against.
Kolekcijo Gaymer (izraz, ki opisuje osebo, ki igra računalniške igrice, hkrati pa prve črke imena pričajo o istospolni usmerjenosti) zaznamuje tradicionalna ročna tehnika kvačkanja, ki se pojavlja tudi v obliki digitalnega tiska na žamet. Skozi digitalni tisk se izrazijo tudi prostoročni vzorci vehementnih potez voščenk, ki na tekstilu delujejo skoraj tridimenzionalno. Uporabljene tehnike ponovno upodabljajo igro dejanskega/realnega z digitalnim/imaginarnim.
The collection Gaymer (a term used to refer to people who are identified as homosexual and have an active interest in video games) is characterised by the traditional hand-crocheting technique, which also appears in digital print on velvet. Through digital print, freehand patterns of vehement wax crayon strokes are also expressed, creating an almost three-dimensional effect on the fabric. The techniques again depict the interplay of the actual/real with the digital/imaginary.
Silhuete kolekcije na duhovit način kolažirajo tipične oblike, ki govorijo o ljubezni in čustvih, ki jih le-ta prinese s seboj (srce, zlomljeno srce, solza), fotografije avtorja in njegovih ljubljenih, podobe superjunakov in nagrad, ki jih te »nabirajo« (zvezdice). Oblačila se na prvi pogled zdijo zabavna in lahkotna, s čimer nas zvabijo v svet vrtiljaka čustev, ki jih avtor prevaja v tekstilno obliko.
The silhouettes of the collection are playful collages made of typical shapes that speak about love and the emotions love brings (heart, broken heart, teardrop), photos of the author and his loved ones, images of superheroes and rewards that they “collect” (stars). At first glance, the clothes seem fun and light, thus luring us into a rollercoaster of emotions, which the author translates into textile form.
Široka barvna paleta zastopa značilno barvitost skupnosti LGBTQ+. Eklektična simfonija barv, materialov in vzorcev kot končni rezultat afirmira sprejemajočo svobodomiselnost ter spodbuja k razmišljanju o osebni oblačilni identiteti in sprejemanju drugačnosti.
The final result, the eclectic symphony of colours, materials and patterns, affirms an accepting free-thinking and encourages reflection on personal clothing identity and embracing diversity.
Gašpar zgodbo zaključi skozi osebnoizpovedni modni editorial, ki oblačila, ki jih na fotografijah nosi sam, postavi v najrazličnejše realne situacije, ki pričajo o ciklu ljubezni, njenih vzponih, padcih, norosti in brezbrižnosti.
Gašpar concludes the story with a personal-expressive fashion editorial. In the photos, he places the clothes he wore in various real-life situations that bear witness to the cycle of love, its highs and lows, madness and indifference.
Livingclothes
Maja Zupanc
Izkušnja ne-svobode kot kreativni potencial
Arijana Gadžijev
gaymer
Gašpar Marinič
KÍNTSÜGÍ
Kaja Bakan
Garnir2
Skupinski projekt
Roza
Neža Simčič
Shibori shranjevalnik
Skupinski projekt
Mala črna obleka
Skupinski projekt
Spremembe
Nataša Peršuh
Urbano tkanje
Skupinski projekt
Umazani posli
Hana Tavčar
Pravica do Sonca
Teja Šter
Kdo si, ko te nihče ne gleda?
Petja Zorec
Vivre
Petra Jerič
Re-Olimpija
Skupinski projekt
Instalacija skulptur iz odpadnega pletiva in keramike
Ajda Rep
Me-You-Us
Skupinski projekt
Inspired by Lamut: Ovratniki
Skupinski projekt
O prostoru
Marija Jenko
Mehke forme
Skupinski projekt
Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
Sara Šmid
Med škarjeroko in klekljeroko
Špela Hudobivnik
Tekstilni objekti in performativna umetnost
Urška Medved
(RO)KOKOŠI
Uroš Topić
Kolaž
Skupinski projekt
Vejica za prihodnost
Elena Fajt
Tekstil gre skozi roke
Katja Burger Kovič
Zojatar
Zoja Muhič
Re-Videk
Anže Mrak
Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Tasja Videmšek