Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Avtorica: Tasja Videmšek / Mentorica: izr.prof. mag. Katja Burger Kovič / 2021
Modular Rug and a Collection of Contemporary Graphic Patterns Influenced by Bauhaus / Author: Tasja Videmšek / Mentor: Assoc. Prof. Katja Burger Kovič / 2021
Bauhaus velja za izredno vplivno umetniško obdobje, ki je s svojimi racionalnimi modernističnimi načeli in novimi pristopi k ustvarjalnemu razmišljanju pripeljalo do pomembnih premikov v oblikovanju. Preko obrti je želelo povezovati arhitekte, kiparje in slikarje ter zabrisati mejo med umetnikom in obrtnikom. Po vzoru gibanja se je oblikovala lastna interpretacija sodobnega Bauhausa, ki prikazuje način medsebojnega povezovanja različnih področij ustvarjanja. Cilj je bil izdelati kolekcijo vzorcev in modularno preprogo, ki se preko simulacij in 3D oblikovanja pretvorita v celostno umetnino.
Bauhaus is considered to be one of the most influential currents that, with its rational modernist principles and new approaches to creative thinking, led to significant shifts in design. It aimed to unify architects, sculptors and painters through craftsmanship, blurring the line between artist and craftsman. Inspired by the movement, a unique interpretation of contemporary Bauhaus was formed, demonstrating the interconnection of different creative fields. The goal was to create a collection of patterns and a modular rug that, through simulations and 3D design, would transform into a work of art.
Ideja o modularnosti tekstilnega produkta se je pojavila ob preučevanju Bauhausovih geometrijskih prizadevanj, načel minimalizma in racionalnega funkcionalizma. Že takrat se je modularnost izkazala za uspešen koncept in vodilo oblikovanja, saj omogoča ustvarjanje raznolikosti, izkoriščanje podobnosti in redukcijo kompleksnosti, kar ima trajnostne in tudi ekonomske prednosti. Ustvarjena je bila modularna preproga »Bautepih«, ki predstavlja kreativno rešitev prilagajanja enega izdelka različnim okoljem.
The idea of the modularity of textile products emerged from studying Bauhaus’s geometric principles, principles of minimalism and rational functionalism. Even then, modularity proved to be a successful concept and a guiding principle in design, as it allows diversity, the utilisation of similarities and the reduction of complexity, leading to sustainable and economic advantages. The modular rug “Bautepih” was created. The rug represents a creative solution of adapting one product to different environments.
Preproga je bila izdelana s tehniko prebadanja tkane podloge s cevasto iglo (v angleščini »punch needle«) in s klasičnim vezenjem. Osnovno vodilo pri oblikovanju je bila mreža, ki je zagotovila, da elementi preproge delujejo kot moduli enega sistema, ki se lahko sestavlja glede na potrebe prostora. Preko 3D oblikovanja in renderjev je preproga predstavljena tudi v prostorski obliki.
The rug was made using the punch needle rug hooking technique and traditional embroidery. The basic design principle was a grid, ensuring that the elements of the carpet functioned as modules of one system that could be assembled according to the spatial needs. With 3D design and renderings, the carpet is also presented in a spatial form.
Leseni moduli lahko skupaj s preprogo tvorijo oblazinjene sedežne sisteme, brez tekstilne površine lahko služijo kot polička za odlaganje ali kavna mizica, sama preproga pa lahko postane tudi prijetna površina za ležanje oziroma sedenje na tleh.
Together with the carpet, the wooden modules can form upholstered sitting systems; without the textile surface, they can serve as a shelf for storage or a coffee table, and the carpet itself can become a comfortable surface for lying down or sitting on the floor.
Vzorci, ki se pojavijo na preprogi, izhajajo iz barvnih teorij in tkanih del dveh Bauhausovih predstavnic – Gunte Stölzl in Anni Albers. Raziskovanje načrtov vzorčenja in končnih tkanin je pripeljalo do obsežnejšega razvoja kolekcije grafičnih vzorcev, imenovane »Kadrigat«, pri čemer je bilo osnovno vodilo pri risanju mreža. Vzorci so bili v obliki simulacij preneseni na oblačila in sedežne kose, ki skupaj s preprogo predstavljajo vizijo gibanja v sodobnem času.
The inspiration for the motifs comes from two Bauhaus representative designers – Gunta Stölzl and Anni Albers. Exploring pattern designs and finished fabrics led to the extensive development of a collection of graphic patterns called “Kadrigat,” where the fundamental guiding principle in drawing was a grid. Through digital simulations, the patterns were transferred to clothing and sitting elements. Along with the carpet, they represent a vision of movement in modern times.
Livingclothes
Maja Zupanc
Izkušnja ne-svobode kot kreativni potencial
Arijana Gadžijev
gaymer
Gašpar Marinič
KÍNTSÜGÍ
Kaja Bakan
Garnir2
Skupinski projekt
Roza
Neža Simčič
Shibori shranjevalnik
Skupinski projekt
Mala črna obleka
Skupinski projekt
Spremembe
Nataša Peršuh
Urbano tkanje
Skupinski projekt
Umazani posli
Hana Tavčar
Pravica do Sonca
Teja Šter
Kdo si, ko te nihče ne gleda?
Petja Zorec
Vivre
Petra Jerič
Re-Olimpija
Skupinski projekt
Instalacija skulptur iz odpadnega pletiva in keramike
Ajda Rep
Me-You-Us
Skupinski projekt
Inspired by Lamut: Ovratniki
Skupinski projekt
O prostoru
Marija Jenko
Mehke forme
Skupinski projekt
Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
Sara Šmid
Med škarjeroko in klekljeroko
Špela Hudobivnik
Tekstilni objekti in performativna umetnost
Urška Medved
(RO)KOKOŠI
Uroš Topić
Kolaž
Skupinski projekt
Vejica za prihodnost
Elena Fajt
Tekstil gre skozi roke
Katja Burger Kovič
Zojatar
Zoja Muhič
Re-Videk
Anže Mrak
Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Tasja Videmšek