Umazani posli
Avtorica: Hana Tavčar / Mentorici: prof. Marija Jenko, izr. prof. mag. Katja Burger Kovič / Strokovni sodelavki: izr. prof. dr. Marija Gorjanc, asist. Alenka More / Tehniški sodelavki: Mojca Košir, Nina Glavič / Foto: Robert Ribič, Jaka Ceglar / 2023
Dirty Business / Author: Hana Tavčar / Mentors: Prof. Marija Jenko, Assoc. Prof. Katja Burger Kovič / Specialist advisers: Assoc. Prof. Marija Gorjanc, Tch. Asst. Alenka More / Technical assistants: Mojca Košir, Nina Glavič / Photo: Robert Ribič, Jaka Ceglar / 2023
Delo Umazani posli naslavlja temeljno neenakost, utelešeno v določenih predmetih, ki so identitetno močno zaznamovani s spolom, razredno in nacionalno pripadnostjo, tako da združuje svet čistilcev umazanije s prejemniki čistoče. Proizvedeni predmeti so hkrati čisti in umazani, skromni in dragoceni, lepi in grdi, udobni in surovi. Izdelki nagovarjajo notranjo tenzijo med tekstilnim elementom (predstavnikom dekorativnega, neoporečnega, statusnega, razkošnega, udobnega, prefinjenega) in lesenim ogrodjem (predstavnikom konstruktivnega, togega, grobega, primarnega, vsakdanjega, klenega).
The work Dirty Business addresses fundamental inequality embodied in certain objects strongly marked by gender, class, and national identity by combining the world of dirt cleaners with the recipients of cleanliness. The produced objects are simultaneously clean and dirty, modest and precious, beautiful and ugly, comfortable and rough. The products address the internal tension between the textile element (the decorative, flawless, status-oriented, luxurious, comfortable and refined) and the wooden framework (the constructive, rigid, coarse, primary, ordinary and sturdy).
Izhodišče za razvoj tekstilne instalacije temelji na težnji po odpravljanju zapostavljenosti odstranjevalcev nečistoče. Namera projekta je bila ustvariti vizualno nemoteč »čistilni inštrumentarij«, ki se iz kotičkov shramb prestavi v vidno polje dnevnih in galerijskih prostorov. Pri tem se spremeni smiselnost inštrumentarija, ki ni več uporaben kot čistilno sredstvo, vendar pa je na videz še vedno prepoznan v svoji elementarnosti čistilnega sveta. Predmeti navidezno učinkujejo kot produkti, a je njihova osnovna funkcija izpodrinjena ali pa prestavljena v nov kontekst. Smoter njihove prezence v prostoru je tudi doprinos igrivosti in humorja, kar jim dodeli status igrač brez zgornje starostne omejitve.
The starting point for the textile installation is based on the tendency to eliminate the neglect of dirt removers. The project intended to create visually unobtrusive “cleaning instruments”, which are moved from the corners of the storerooms into the living rooms and gallery spaces. In this process, the meaning of the instruments changes. They are no longer useful as cleaning agents, but visually, their elemental quality from the cleaning world is still recognisable. The objects seemingly function as products, but their primary function is displaced or shifted to a new context. The purpose of their presence in the room is also to contribute to playfulness and humour, which gives them the status of toys without an upper age limit.
Dokumentirani primerki čistilnega inštrumentarija slovenske kmečke preteklosti arhivskega materiala Slovenskega etnografskega muzeja so bili uporabljeni kot začetna baza oblikovalskega raziskovanja. Predmetom, kot so škaf, smetišnica, ščetka in ogrodje za korito, je bil dodan nov tekstilni element, s čimer se je preoblikovala tudi funkcionalna vloga originalnih predmetov.
Documented specimens of the cleaning tools of the Slovenian peasant past from the Slovene Ethnographic Museum’s archival material were used as the basis of the design research. A new textile element, such as the bucket, dustpan, brush, and trough frame, has been added to the objects, thus transforming the functional role of the original objects.
Livingclothes
Maja Zupanc
Izkušnja ne-svobode kot kreativni potencial
Arijana Gadžijev
gaymer
Gašpar Marinič
KÍNTSÜGÍ
Kaja Bakan
Garnir2
Skupinski projekt
Roza
Neža Simčič
Shibori shranjevalnik
Skupinski projekt
Mala črna obleka
Skupinski projekt
Spremembe
Nataša Peršuh
Urbano tkanje
Skupinski projekt
Umazani posli
Hana Tavčar
Pravica do Sonca
Teja Šter
Kdo si, ko te nihče ne gleda?
Petja Zorec
Vivre
Petra Jerič
Re-Olimpija
Skupinski projekt
Instalacija skulptur iz odpadnega pletiva in keramike
Ajda Rep
Me-You-Us
Skupinski projekt
Inspired by Lamut: Ovratniki
Skupinski projekt
O prostoru
Marija Jenko
Mehke forme
Skupinski projekt
Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
Sara Šmid
Med škarjeroko in klekljeroko
Špela Hudobivnik
Tekstilni objekti in performativna umetnost
Urška Medved
(RO)KOKOŠI
Uroš Topić
Kolaž
Skupinski projekt
Vejica za prihodnost
Elena Fajt
Tekstil gre skozi roke
Katja Burger Kovič
Zojatar
Zoja Muhič
Re-Videk
Anže Mrak
Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Tasja Videmšek