Re-Videk
Avtor: Anže Mrak / Mentorica: prof. Nataša Peršuh / 2021
www.anzemrak.com/re-videk
Re-Videk / Author: Anže Mrak / Mentor: Prof. Nataša Peršuh / 2021 Link to the project’s website: www.anzemrak.com/re-videk
Kolekcija »Re-Videk« je nastajala v postkoronskem obdobju pod okriljem naslova Re-De-Fi-Ni, kjer so oblikovalci na različne načine iskali svoje avtorske odgovore na izzive nove realnosti, se preizpraševali o redefiniciji življenja po pandemiji v najširšem pomenu besede, zlasti o redefiniciji na področju mode in oblikovanja oblačil in tekstilij.
The “Re-Videk” collection was created in the post-pandemic period, under the auspices of the title the Re-De-Fi-Ni, where designers were in various ways looking for unique answers to the challenges of the new reality. They were questioning the redefinition of life after the pandemic in the broadest sense, especially about redefinition in fashion and textile design.
Vsebinsko ozadje projekta Re-Videk je bil odziv na čas in trenutne okoliščine. Sprašuje se, kje je meja med realnim in virtualnim, kje so novi limiti estetike v modnem izrazu, kateri mediji so danes bolj relevantni. Kolekcija Re-Videk se inspirira v ikonični slovenski pravljici »Kdo je napravil Vidku srajčico?«, v kateri Videk, najmlajši izmed otrok v revni družini, vedno nosi samo ponošena in strgana oblačila. Ker pa je Videk dobrega srca in ima poseben čut za živali, mu živali pomagajo do nove srajčice.
The content background of the “Re-Videk” project was a response to the current circumstances. The project raised questions about the boundary between the real and the virtual, the new limits of aesthetics in fashion expression and the more relevant media today. The “Re-Videk” collection is inspired by the iconic Slovenian fairy tale Who Made Videk’s Shirt?, in which Videk, the youngest child in a poor family, always wears only worn and torn clothes. However, because Videk has a kind heart and has a special relationship with animals, the animals help him get a new shirt.
Prva izdaja te pravljice (1979), ki je bila kasneje še večkrat ponatisnjena, je ilustrirana v specifičnem prepoznavnem stilu (ilustratorka Roža Piščanec), katerega podobe so se usidrale v podzavest celih generacij otrok, vključno z avtorjem, ki posledično v svoji kolekciji izpostavlja minimalistično estetiko, otroško preprostost in belino sveže, nove srajčice.
The first edition of this fairy tale (1979), later reprinted several times, is illustrated in a specific and recognisable style (illustrator Roža Piščanec). These images have been anchored in the subconscious of entire generations of children, including the author’s subconscious, who consequently, in his collection, emphasises minimalistic aesthetics, childlike simplicity and the whiteness of a fresh, new shirt.
Livingclothes
Maja Zupanc
Izkušnja ne-svobode kot kreativni potencial
Arijana Gadžijev
gaymer
Gašpar Marinič
KÍNTSÜGÍ
Kaja Bakan
Garnir2
Skupinski projekt
Roza
Neža Simčič
Shibori shranjevalnik
Skupinski projekt
Mala črna obleka
Skupinski projekt
Spremembe
Nataša Peršuh
Urbano tkanje
Skupinski projekt
Umazani posli
Hana Tavčar
Pravica do Sonca
Teja Šter
Kdo si, ko te nihče ne gleda?
Petja Zorec
Vivre
Petra Jerič
Re-Olimpija
Skupinski projekt
Instalacija skulptur iz odpadnega pletiva in keramike
Ajda Rep
Me-You-Us
Skupinski projekt
Inspired by Lamut: Ovratniki
Skupinski projekt
O prostoru
Marija Jenko
Mehke forme
Skupinski projekt
Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
Sara Šmid
Med škarjeroko in klekljeroko
Špela Hudobivnik
Tekstilni objekti in performativna umetnost
Urška Medved
(RO)KOKOŠI
Uroš Topić
Kolaž
Skupinski projekt
Vejica za prihodnost
Elena Fajt
Tekstil gre skozi roke
Katja Burger Kovič
Zojatar
Zoja Muhič
Re-Videk
Anže Mrak
Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Tasja Videmšek