Med škarjeroko in klekljeroko
Avtorica: Špela Hudobivnik / Mentorica: prof. Nataša Peršuh / 2021/22
Between Scissorhand and Lacemaking Hand / Author: Špela Hudobivnik / Mentor: Prof. Nataša Peršuh / 2021/22
Kolekcija »MED ŠKARJEROKO IN KLEKJEROKO« je trajnostna kolekcija, ki se na subtilen in sodoben način ukvarja s tradicionalno slovensko tehniko klekljane idrijske čipke, ki je pomemben del slovenske kulturne dediščine. Kolekcija izpostavlja pomen ročnih tehnik danes kot ene izmed trajnostnih praks in načina za generiranje specifične visoke dodane vrednosti oblačilnim kolekcijam. Hkrati raziskuje tudi možnosti upcikliranja in ponovne uporabe.
The collection “BETWEEN SCISSORHAND AND LACEMAKING HAND” is a sustainable collection that, in a subtle and modern way, engages with the traditional Slovenian technique of Idrija lacemaking, which is an important part of Slovenian cultural heritage. The collection highlights the significance of manual techniques today as one of the sustainable practices and a way to generate a specific high-added value to clothing collections. At the same time, it explores the possibilities of upcycling and reuse.
Izhodiščni točki inspiracije sta filozofija knjige A Labor Of Love (2020) in praznovanje ročnega dela v dobi tehnologije preko razstave Manus X Machina (2016). Ideja temelji na upanju za novo obdobje, ki ponuja redefinicijo kreativnega procesa in načina izdelave izdelkov. Poudarjen je pomen razmišljanja, da so vsi materiali živi in je njihovo energijo mogoče uporabiti.
The starting points of inspiration are the philosophy of the book A Labour Of Love (2020) and the celebration of handicrafts in an age of technology through the exhibition Manus x Machina (2016). The idea is based on the hope for a new era that offers a redefinition of the creative and product manufacturing processes. Emphasis is placed on the thinking that all materials are alive and that their energy can be utilised.
Pri tem sta ključna vključevanje najdenih in recikliranih materialov ter njihova reinterpretacija. Ta kreativni premik simbolizira roka Edwarda Scissorhandsa iz fantazijske drame, ki ima podaljšana orodja, ta postanejo igriva in predvsem kreativna. Enakovredno se v oblikovanje vkomponira tudi kreativna uporaba tradicije in ročnega dela. Kolekcija vključuje originalno tekstilno tehniko klekljanja.
The key to this is integrating found and recycled materials and their reinterpretation. This creative shift is symbolised by the hand of Edward Scissorhands from the fantasy drama. The hand has extended tools that become playful and, above all, creative. Equally, the creative use of tradition and handicrafts is integrated into the design. The collection includes the original textile technique of lacemaking.
Vključevanje idrijske čipke je tudi poklon tradicionalni slovenski tekstilni tehniki ter prenos veščine s starejše generacije na mlajšo. Avtorica Špela Hudobivnik se je tehnike klekljanja tudi sama naučila.
The inclusion of Idrija lace is also a tribute to traditional Slovenian textile technique and a transfer of skills from the older generation to the younger. The author, Špela Hudobivnik, learned the lacemaking technique herself.
Kolekcija oblačil »MED ŠKARJEROKO IN KLEKJEROKO« praktično interpretira razmišljanja predstavljene filozofije oblikovanja za novo obdobje z vključevanjem trajnostnih oblikovalskih principov, konstrukcije in dekonstrukcije, tradicije združene s sodobnostjo, ravnotežja med materiali iz prve in druge roke. Ročno so oblikovani in izdelani vzorci klekljane čipke, ki so vključeni v identiteto rabljenih oblačil, s čimer ta dobijo novo identiteto, pomen in vrednost.
The collection “BETWEEN SCISSORHAND AND LACEMAKING HAND” physically interprets the ideas presented in the philosophy of design for a new era by including sustainable design principles, construction and deconstruction, tradition combined with contemporaneity and a balance between first-hand and second-hand materials. Designed and handmade lace patterns are incorporated into the identity of second-hand garments, giving them a new identity, meaning and value.
Livingclothes
Maja Zupanc
Izkušnja ne-svobode kot kreativni potencial
Arijana Gadžijev
gaymer
Gašpar Marinič
KÍNTSÜGÍ
Kaja Bakan
Garnir2
Skupinski projekt
Roza
Neža Simčič
Shibori shranjevalnik
Skupinski projekt
Mala črna obleka
Skupinski projekt
Spremembe
Nataša Peršuh
Urbano tkanje
Skupinski projekt
Umazani posli
Hana Tavčar
Pravica do Sonca
Teja Šter
Kdo si, ko te nihče ne gleda?
Petja Zorec
Vivre
Petra Jerič
Re-Olimpija
Skupinski projekt
Instalacija skulptur iz odpadnega pletiva in keramike
Ajda Rep
Me-You-Us
Skupinski projekt
Inspired by Lamut: Ovratniki
Skupinski projekt
O prostoru
Marija Jenko
Mehke forme
Skupinski projekt
Večdimenzionalnost tekstilnih vzorcev
Sara Šmid
Med škarjeroko in klekljeroko
Špela Hudobivnik
Tekstilni objekti in performativna umetnost
Urška Medved
(RO)KOKOŠI
Uroš Topić
Kolaž
Skupinski projekt
Vejica za prihodnost
Elena Fajt
Tekstil gre skozi roke
Katja Burger Kovič
Zojatar
Zoja Muhič
Re-Videk
Anže Mrak
Modularna preproga in kolekcija sodobnih grafičnih vzorcev po vzoru Bauhausa
Tasja Videmšek